Een eigen online telefoonshop beginnen

Tien jaar was ik eigenaar van mijn telefoonzaak in het dorp waar ik geboren ben. De zaken gingen altijd goed, ik had een vaste kring van klanten en ik moet eerlijk zeggen dat ik het goed had. Het waren voornamelijk oudere mensen, die bij mij klant waren.

Je zag al dat steeds meer mensen hun telefoons online kochten; vooral de jongeren dan. Desalniettemin wilden oudere mensen toch een stukje vertrouwen. Ze ging niet uit van de specificaties die je online kunt lezen, ze wilden een vertrouwde verkoper die hen precies uitlegde hoe hun nieuwe telefoon werkt. Dat stukje vertrouwen was een belangrijk onderdeel van mijn verkooptraject.

Uitbreiden van de telefoonshop

Toch, begon ik na te denken over het online verkopen van telefoons. Simpelweg omdat dat je markt ook uitbreidt. Zoals ik zei, de meeste klanten kwamen uit mijn dorp en het leek me handig om uit te breiden. Opzoek naar nieuwe klanten en nieuwe mogelijkheden. Eigenlijk wilde ik zoiets als GSM Huys heeft. De telefoonwinkel in Enschede die ook een eigen webshop heeft. Natuurlijk blijf ik mijn bestaande klanten trouw en kunnen ze altijd voor een stukje extra service bij mij in de winkel komen.

Goede leveringsvoorwaarden

Maar het stukje extra online werd voor mij belangrijk. Zo kon ik mijn telefoons voor een nog breder publiek aanbieden. Klanten konden te telefoons bij mij bestellen en ophalen, maar ik leverde ze ook. Daarvoor liet ik leveringsvoorwaarden opstellen. Het vanzelfsprekend belangrijk dat zaken zoals leveringsvoorwaarden goed opgesteld zijn. Je wil daar geen gedonder mee hebben en ze zijn makkelijk bij een juridisch specialist op te stellen.

Achteraf ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt. Ik kan mijn telefoonshop goed online runnen. Ik houd zelfs nog mijn bestaande klanten. Sommige van hen bestellen de telefoons zelfs online, ze komen de telefoons dan nog wel ophalen in de winkel. Dat stukje service houd je toch.

Author: admin

Share This Post On