4 Dingen om te regelen voor je bedrijf

Je bedrijf heeft een goede basis nodig of wie weet is het al succesvol maar heb je ook rekening gehouden met de randzaken die je nodig hebt in je bedrijf? Dat zijn er namelijk nog best een aantal en maken je bedrijf voor je klanten net dat stukje aangenamer om te bezoeken en met een goed gevoel de deur weer uit te gaan. We hebben dan ook 4 tips voor je om te regelen voor je bedrijf.

1. Sfeer creëren in je bedrijf

Sfeer is essentieel binnen je bedrijf. Hoe vind je het zelf als je een saaie kille ruimte inloopt? Niet uitnodigend toch? Dat geldt dus ook voor je bedrijf. Zorg voor een informele sfeer waar je klanten zich thuis voelen en op hun gemak zijn. Een plant, muren geverfd in warme kleuren, een schilderij van een natuuromgeving. Allemaal dingen die bijdragen aan de sfeer binnen je bedrijf. Je zult merken dat dingen soepeler en informeler verlopen.

2. De extra attenties

Je hebt je nieuwe klant net wat verkocht of je potentiële klant bijna over de streep. Zorg dat je een doosje hebt met attenties om mee te geven, daarin bijvoorbeeld een aansteker, een kortingsbon en wat gratis samples van je producten. Een aansteker met logo is aan te raden. Het is een stukje service en ook meteen reclame voor je bedrijf. Hier kun je aanstekers met logo makkelijk online bestellen. Wel zo handig! Of zet de attenties los op je toonbank zodat klanten ze zelf mee kunnen nemen. Op die ongeforceerde manier geef je toch extra attenties. Het geeft net dat stukje extra voor de beleving van je klanten.

3. Wilt u wat te drinken

Het is makkelijk te vergeten, maar zorg voor drinken in je bedrijf. Een kop koffie of thee, een waterreservoir waar je uit kunt tappen of een blikje gekoeld drinken. Het is ook een prima conversatiestarter. Wilt u wat te drinken? Koud buiten he? Wilt u een warm kopje koffie? Iets simpels als drinken kan het verschil dus maken.

4. Iets om je aan te herinneren

Een herinnering is iets wat je bij blijft en dat geldt ook voor je klanten. Zorg daarom voor visitekaartjes! Je geeft je klant graag iets mee om je aan te herinneren. Na alle sfeer, attenties, aanstekers en koffie moeten ze wel weten bij wie dat vandaan kwam vind je niet?

 

Author: admin

Share This Post On